Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCDit boek over het opvoeden van kinderen tot zelfstandigheid is geschreven door twee therapeuten die al tal van opvoedingsboeken hebben gepubliceerd. In het eerste, theoretische deel beschrijven de auteurs hoe nieuw gedrag het beste kan worden aangeleerd, hoe ongewenst gedrag kan worden afgeleerd, en wat zelfstandigheid juist inhoudt bij peuters, kleuters en lagereschoolkinderen. De lezer krijgt hier onder meer informatie over het waarnemen van gedrag, het nut en onnut van aanmoedigen, wat je kan doen als je het als ouders niet eens bent met elkaar, hoe je moet omgaan met kinderen die moeilijk iets nieuws leren etc. Verder is er onder meer aandacht voor de TAVA-methode (Totale Afzondering Van Aanmoediging). Bij dat alles geven de auteurs vanuit hun jarenlange ervaring ook tal van tips en concrete voorbeelden. Daarnaast zijn er een aantal oefeningen (ja-neevragen). Het tweede deel bestaat uit werkbladen (in verband met aan- en uitkleden, veters knopen, knutselen, zindelijkheidstraining?), die zijn verlucht met tekeningen. Een praktijkgericht boek voor ouders, opvoeders, leerkrachten.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- opvoeding --- pedagogiek --- gedragsstoornissen --- zindelijkheidstraining --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- Opvoeding --- Opvoedingsondersteuning --- Zelfredzaamheid --- Gedrag --- 37.032.5 --- 159.947 --- 372.3 --- 441 --- Balspelen --- Kleding --- Kleuters --- Knippen --- Lopen --- Peuters --- Rollen --- Sluitingen --- Tanden --- Zindelijkheidstraining --- ADL --- gehandicapte kinderen --- kleuters --- peuters --- 37.013 --- Gedragsveranderingen --- Leren --- Zelfstandigheid --- kinderen --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: psychologie) --- Gehandicapte kinderen --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- zelfredzaamheid --- 370 --- Peuter --- Kleuter --- Kind met een handicap
Choose an application
De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van de emotionele behoeftes van mensen als groep of van de mens als individu. Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al bij al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore.
Beleveniseconomie. --- Economie en bedrijf algemeen. --- Klantenbinding. --- Management --- Marketingmanagement. --- Klantenservice. --- Philosophy and psychology of culture --- Economic sociology --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- beleveniseconomie --- 159.942 --- 316.7 --- marketing --- emoties --- 338.48 --- consumentengedrag --- 159.93 --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 159.942 Emoties algemeen --- Emoties algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- gevoelens --- Psychische functies --- Management strategie beleid change verandering --- 658.3 --- #KVHB:Beleveniseconomie --- #KVHB:Emoties --- #A0312A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 159.947 --- Beleveniseconomie --- Emotionele intelligentie --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Economie --- Marketing --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Consumentengedrag --- Consumptiegedrag --- Vrijetijdsbesteding --- Trends --- 379.8 --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Consumentenpsychologie --- Recreatie --- Trend --- Financiewezen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|